Identyfikacja wizualna mojej autorskiej pracowni obuwia. Pracownię prowadzę razem z tatą. Szyjemy buty ręcznie na indywidualne zamówienie w kameralnym zakładzie na warszawskiej Starej Ochocie.
Stworzyłam wizerunek marki, zaprojektowałam identyfikację wizualną, a na codzień w pracowni zajmuję się projektowaniem butów.
Marka opiera się na połączeniu tradycyjnego rzemiosła ze współczesnym wzornictwem. Stare miesza się z nowym, zakład szewski z butikiem. Buty są szyte ręcznie w ten sam sposób co sto lat temu, klasyczne fasony obuwia interpretujemy na nowo.
Zaprojektowałam logo oraz druki do codziennego użytku czyli koperty, formularze zamówień, ulotki, torby papierowe i bony podarukowe. Zaaranżowałam również przestrzeń showroomu, w którym odbywają się spotkania i przymiarki.
Powstały też tekstylia: bawełniane woreczki do pakowania butów i fartuchy dla szewców.
Identyfikacja jest graficznie skromna. Buty wytwarzamy z naturalnych surowców stąd wybór niepowlekanego papieru z recyklingu, surówki bawełnianej i minimalistycznych pudełek kartonowych. Zamierzenie jest takie by opakowanie nie odwracało uwagi od zawartości.
Pracownia ma dwie strony internetowe, oddzielną o damskich i męskich butach. Są rozbudowane w warstwie treści i mają przejrzystą graficznie strukturę informacji. Od strony programistycznej zostały oparte na bazie szablonów Wordpress.
Typografia znaku, nawiązująca do szablonów literniczych, czyli odręcznej techniki powielania liter, zdradza, że buty są wytwarzane jednostkowo. Znak jest zaprojektowany tak by dobrze tłoczył się w skórze.
Pod logiem Aga Prus powstają też torebki skórzane i bawełniane. Zaprojektowałam do nich metki, ulotki, bony i opakowania do wysyłki.
Bon na torebki drukowany jest na przezroczystej folii wiązanej skórzanym rzemykiem.
Agnieszka Prus
Agnieszka Prus
2012–2020
Martyna Rudnicka
Tomek Pasternak
Agnieszka Prus
Michał Kostrzewa, Agata Pasternak